Cyklo přes Videčské Paseky

Pokud už jste nasyceni frekventovanou cyklostezkou kolem Bečvy, mohla by Vás zaujmout nabídka krátkého cyklovýletu “ZA VÝHLEDY“.

Rožnov – Vidče – Na horách – Hlaváčky – Díly – Rožnov, cca 12 km

Vyjedete z Rožnova směrem Vidče (kolem hřbitova). Chtěl jsem napsat, nabídka nenáročného výletu, ale při stoupání kolem Hradiska se trošku zadýcháte. Příp. slezte z kola a můžete se kochat. Já to taky tak dělám, a občas se dá i něco pěkného vyfotografovat.
Tesla

Když už jste se vyškrábali až na kopec, chvilku pojedete zase z kopce do Vidče. Jen pozor abyste nepřejeli odbočku doleva – rozcestník Kutiska (modrá turistická značka). Modrá turistka vás vyvede až do Videčských Pasek, kde se praví – Na Horách. Já osobně raději jezdím “zkratkou“ - volím cestu lesními cestami – zkratku jsem vyznačil fialově. Ne vždy je pohodlnější, alespoň je více prostoru na klidnou procházku lesem, a třeba i fotografování…

Na vrcholu Hlaváček vás potěší krásná rovinatá polňačka, která vás vyvede až na rozcestí Hlaváčky. Ti, pro které je trasa již dostačující, sjedou po hlavní cestě do Rožnova. Ostatním však doporučují překřížit hlavní cestu a pokračovat dále směrem Hážovské díly.

V místě, kde se cesta stáčí k hospodě na Dílech, budete mít velké dilema. Přejet ještě jedno údolí, kde byste si dali pivko, nebo rovnou sjet do Rožnova. Pivo si však můžete dát i v Rožnově. Tak tedy odbočte doleva a přes Rysovou hurá zpět do Rožnova.

Trasa není nikterak dlouhá, zhruba 11 – 12 km. Překonání převýšení vám mnohonásobně vynahradí krásné výhledy, na které narazíte nespočetněkrát.
A kdybyste se náhodou ztratili, nezoufejte, i jinde je hezky. GPS nebo dobří lidé vám jistě poradí…